089. Sayı | Kış 2005 | Bilim ve Din
-
Zihin, Kalp ve Davranış İlişkisi
Relation of Mind, Sense, and Behaviour Zihin, düşünce kaynağıdır. Bilgi, zihinde aşamalı oluşmaktadır. Bilgi basamakları, hayal kurmakla başlar. Bilgi basamaklarının en kalıcısı da en üst değer olan "itikat" boyutunda olanıdır. […]
-
Din Duygusunun Üzerinde Yapılandığı İki Merkez
Two Centres on which Sense of Religion Base Kişi ilk olarak kendini sever. Ve kendisiyle irtibatı sadedinde ailesini, köyünü, şehrini, ülkesini sever. "Ben" merkezinden başlayıp genişleyen halkalar şeklinde, çapı genişledikçe […]
-
Bediüzzaman ve Demokrasi
Bediuzzaman and Democracy Bu tebliğde, ilk olarak İslami gelenekte Kur'an'ı anlama ve yorumlama farklılıklarına dikkat çekilecek ve Bediüzzaman'ın bu gelenek içindeki yeri belirlenecek, daha sonra Bediüzzaman'ın genel yaklaşımlarından hareketle demokratik […]
-
Fıkıh Mezheplerinin Sosyal Yapı Perspektifinden Mukayesesine Giriş —Said Nursi ve Şa'rani Örneği—
An Introduction to Comparison of Canonical Schools of Islamic Law (Fiqh Sects) from Social Structure Perspective – Example of Said Nursi and Sharani – Giriş Mezhep-Sosyal Yapı İlişkisi Fıkıh mezheplerinin […]
-
VII. Masa: Eğitim Bilimleri ve Din
II. National Congress of Risale-i Nur – “Science and Religion” [Final Declarations] Giriş Canlılar aleminde insanla özdeş tek kavram eğitimdir. Her şeyi öğrenmeye muhtaç olarak dünyaya gelen insanın asıl görevi […]
-
Yaratılışta İbda ve İnşa Boyutu
The Dimension of Invention (Ibda’) and of Construction (Insha) in Creation Giriş Yaratılışı iki ana başlık altında toplayan Bediüzzaman, "ibda ve ihtira"yı "hiçten icat" şeklinde, "inşa ve terkip"i ise "mevcut […]
-
VI. Masa: Siyaset Bilimi ve Din
II. National Congress of Risale-i Nur – “Science and Religion” [Final Declarations] Din ve Devlet Bir Kur'ân müfessiri olarak Bediüzzaman Said Nursi, diğer bilimler gibi siyaset bilimine de Kur'ân merkezli […]
-
Said Nursi'nin Üç Özelliği
Three Characteristics of Said Nursi Bediüzzaman Said Nursi'nin, son yüzyıldaki diğer bir çok İslam bilgini ve mutasavvıfına göre neden bu kadar uzun süreli etkili olduğunu düşünmek gerekir. Bu hareket hakkındaki […]
-
-
-
-