087. Sayı | Yaz 2004 | Popüler Esaret: Nefisperestlik
-
Nefsini Bilen Rabbini Bilir
Who knows his Real Self knows his God 'Nefsini bilen Rabbini bilir' hadisini İbn Arabi (ra) şöyle yorumlar: 'Her insanda bir İlahi İsim daha fazla mütecellidir. İnsan, ancak bu İsmin […]
-
Modernite'nin Ahlâki Serencamı
The Ethic Adventure of Modernity Düşünen "ben"i hakikatin ölçüsü yapan "aydınlanmış" insan son iki yüzyılda ürettiği her şeye, her kavrama, her fikre, her müesseseye, her türlü sanata ve her türlü […]
-
Global Kapitalizmin (Mutluluk) Krizi
The Happiness Crisis of Global Capitalisme Avrupa’da birkaç asır önce başlayan kapitalist ekonomik sistem, 20. yüzyılın sonlarında rakip olma iddiasını kaybeden sosyalizmin yenilgisiyle küresel dünyanın hakim sistemi haline geldi. Feodal […]
-
Medeniyetlerin Kırılma Noktasında "Üstün İnsan" "Kamil İnsan"a Karşı
“Super Man” us “Excellent Man” at the Breaking Point of Civilizations "İnsan-ı kamil olmağa lazım olan irfan imiş." Niyazi-i Mısrî A. Doğu ve Batı'nın Söylediği Medeniyet demek çoğu kere insan […]
-
Narsisizmin Küllerinden Arzu İnşa Etmek: Benlik ve Arzu İlişkisi1
The Construction of a Desire from the Ashes of Narcissism: The Relationship Between the Identity and the Desire Ne İstiyorsun? Ben ne yapıyorum? Bu odanın içinde ne işim var? Burada […]
-
Popular Slavery: Sensuality
Sokrat argues that "life without interrogation is not worth to be experienced". Human being is looking for answers for following questions while questioning the meaning of his existence. "Who am […]
-
Popüler Esaret: Nefisperestlik
Sokrat, "sorgulanmamış hayat yaşanmaya değmez" der. İnsanoğlu varoluşunun anlamını sorgularken şu temel sorulara cevap arar: "Ben kimim? Bu dünyaya nereden ve neden geldim? Hayatımın bir amacı ve anlamı var mı?" […]
-
Head Scarf Defence Method and Justice Evidence*
Başörtüsü Savunmasının Yöntemi ve Haklılık Delilleri As well as head scarf is the matter of former arguments, in the last twenty years, it is one of the most spoken subjects. […]
-
-
-
-