049. Sayı | Kış 1995 | Risale-i Nur’a Doğru

 
  • Kim Kime Muhtaç? Aydınlar Mı Risâle-i Nur’a, Risâle-i Nur Mu Aydınlara?

    Beş yıl kadar önce E.F. Schumacher’in kitabı `Aklı karışıklar için Klavuz’un Türkçesi yayınlandı. Mütercim, müslüman entellektüeller cümlesi içinde yer alan bir isimdi ve çeviriye yazdığı sunuşta, kitabın bu ismini nereden […]

     
  •  
  • Risâle-i Nur’u Anlayamayış Ve Anlatamayışımızın Sebepleri

    Karşımızda iç içe çelişkileri barındıran bir soru yumağı bulunuyor: Risâle-i Nur’u neden anlayamıyor ve anlatamıyoruz? Bu itibarla bu ve bundan sonra gelecek sayfalar bu çelişkiler yumağının çözülmesi çabası olarak anlaşılmalıdır. […]

     
  •  
  • Ayetü’l-Kübra

    Sonra, seyahat-i fikriyede bulunan o meraklı ve terakkî ile zevki ve şevki artan dünya yolcusu, bahar bahçesinden bir bahar kadar bir güldeste-i mârifet ve îman alıp gelirken, hayvanât ve tuyûr […]

     
  •  
  • Risâle-i Nur’a Doğru…

    Ruhumda büyük bir boşluk hissederek okuyacak kitap ararken, Risâle-i Nur’u okuduğum zaman, elimde olmayarak ondan ayrılamadım. Kalbimdeki bütün ihtiyacı, Risâle-i Nur eserlerinin karşıladığını hissettim. İlmî ve imanî şüphelerden kurtaran akli […]

     
  •  
  • Das Oberste Zeichen

    Der glühende und nachforschende Wanderer hat von den Zungen und vom Aussehen der verschiedenen Klassen der Schöpfung im manifesten Reich gelernt. Und er begehrt, die Welt des Ungesehenen und das […]

     
  •  
  • Risale-i Nur Gündemde

    Yazıldığından beri Türkiye’nin gündeminden düşmeyen Risâle-i Nur, Türk toplum ve siyaseti üzerinde hep etkili olmuştur. Bu etkinin izleri Türkiye’deki dînî cemaatlerde ve siyasî oluşumlarda görülmektedir. Ancak aydınlarımızın özellikle "İslamcı aydın"ların […]

     
  •  
  • The Supreme Sign

    Then that traveller looking closely at the World of the Unseen, and voyaging in it with his intellect and his heart, knocked inquisitively on the door of that world, thinking […]

     
  •  
  • The Supremacy of The Qur’an

    “The Strongest Voice will be Islam’s” In the December of 1919, Bediuzzaman had a “true dream” or sort of vision, which he subsequently recorded and included in Sünûhat.1 He tells […]

     
  •  
  • Esmâ-i Hüsnâ ve Yaratıcıyı Kavrama Meselesi

     
  • Ne dediler?

     
  • Risâle-i Nur’dan, "Risâle-i Nur nedir?" Suâline Cevap

     
  • Ekranlar Nurlanıyor mu?