066. Sayı | Bahar 1999 | Türk Müslümanlığı
-
Türk Müslümanlığı Üzerine Bazı Notlar
Giriş "Türk Müslümanlığı" terimi, zaman-zaman unutulsa da günümüzün en ziyade tartışılan konularından birisi olma hüviyetini muhafaza etmektedir. Ne var ki, "Türk Müslümanlığı", son derece önemli ve derinlikli bir kavram olmasına […]
-
“Türk Müslümanlığı” Kavramına Nasıl Bakılmalı?
Friederich Nietzsche şöyle der : "Her felsefe aynı zamanda bir felsefeyi gizler; her kanı bir sığınaktır, her kelime bir maske". Kelimeler ve kavramlar doğru anlaşılıyorsa, bir gerçeğin öğrenilmesine yardımcı olur. […]
-
Türk Müslümanlığı
"Türk Müsümanlığı" kavramı, Osmanlı Devleti’nde milliyetçiliğin etkili olmaya başladığı 19. yüzyılın sonlarından itibaren, gündemimize girdi. Fakat, 28 Şubat süreci, konunun kavramlaştığı, kavram üzerinde şuurlu bir yoğunlaşmanın yaşandığı bir dönem oldu. […]
-
Risale-i Nur’da “Türk Müslümanlığı”
Dördüncüsü: İslâmiyetle eskiden beri imtizaç ve ittihad eden, ciddî dindar ve dinine samimî hürmetkâr Türklük milliyetine bütün bütün zıt bir surette, frenklik mânâsında Türkçülük namıyla, tahrifdârâne ve bid’akârâne bir fetvâ […]
-
İmâm el-Maturidî
Kısaca Ebu Mansur el-Matüridî diye bilinen Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmud el-Matüridî, Maveraünnehir’deki Semerkant şehrinin Matürid köyünde doğmuştur. Doğum tarihi konusunda kaynaklarda pek net bilgi bulunmamakla birlikte, tüm […]
-
Türk Müslümanlığı’na Eleştirel Bir Yaklaşım
"Yoksa onlar câhiliyet devrinin hükmünü mü arıyorlar? Halbuki Allah’ın varlık ve birliğine kesin bir kanaatle imân eden bir topluluk için, Allah’tan daha güzel hüküm veren kim vardır?" Maide: 50. Sosyal […]
-
Ezanın Aslına Çevrilmesi ve Basındaki Yankıları (5-18 Haziran 1950)
Ezan, ibadete yapılan bir çağrı olarak, Hz. Peygamber (SAV) zamanından bu yana Arapça olarak okunmaktadır. Hz. Peygamber (SAV) döneminde, Bilal-i Habeşi’nin ilk ezanından sonra, değişik toplumlarda değişik makamlar kazanmış ise […]
-
Türk Müslümanlığının Dünü Bugünü
Dinin vahyi dokusuna müdahale sürekli olarak birilerinin ilgi alanına girmiştir. Dinin vahyi çerçevesine ram olmayanlar onu kendilerine ram ve irgam etmeye çalışmışlardır. Dine ram olmaya dindarlık, dini kendine ram etme […]
-
-
-
-