072. Sayı | Güz 2000 | İslam’ın Siyasallaşması Sorunu
-
İtikadî Bakış Açısı ile “İslam’ın Siyasallaşması”
Günlük yaşantımızda psikolojik, biyolojik, sosyolojik, fiziki, siyasi her olay, derinliğinde maddenin özüyle alakalı olarak şekillenmektedir. Anlık yaratılışlar yani ibda, varlıkların zerreler boyutu ile ilgili olarak düşünülmekte, makro boyuttaki yansımalar yani […]
-
Siyasal İslam
İslâm, varlığın bütün boyutlarını analiz etme muhtevasına sahip bir dindir. Yaratılan her şeyi bir anlam bütünlüğü içerisinde ele alarak yorumlar. Bu yorumun dışında kalan hiçbir şey yoktur. “Yaş ve kuru” […]
-
İslam’ın Siyasallaşması Sorunu
Dinin siyasallaşması olgusu, son çeyrek asırdır çok tartışılan konulardan birisi olmuştur. Söz konusu din İslam olunca, konunun önemi daha da artmaktadır. Çünkü, İslam dini Hıristiyanlık gibi sadece uhrevi telkinlerden oluşan […]
-
“Said Nursi Türkçesi” Üzerine Bir Tenkid
Tartışma Köprü Dergisinin Bahar/2000 sayısında İslam Yaşar imzasıyla “Said Nursi Türkçesi” adı altında bir yazı yayınlandı; bu yazıyı okuduğumda fart-ı muhabbetten doğan idealleştirmenin (kristalizasyon) ne kadar vahim tesbit hatalarına yol […]
-
Cemaleddin Afgani
Modernist İslam düşünürü olarak bilinen Cemaleddin Afganî, Kasım-1838’de doğdu. Doğum yeri hakkında araştırmacıların farklı yaklaşımları vardır. Onun İran’lı ve Şii olduğunu söyleyenler, İran’a verdiği önemi, Farsça’yı telaffuzunu, bu ülkedeki faaliyetlerini, […]
-
“Şeriat’ta yüzde doksan dokuz ahlak, ibadet, ahiret ve fazilete aittir”
Fahr-i Alemdir (a.s.m.) ve mesleği; herkes kendi nefsiyle mücahede, yani ahlak-ı Ahmediye (a.s.m.) ile tahallûk ve sünnet-i Nebeviyeyi ihya ve başkalara da muhabbet ve eğer zarar etmezse nasihat etmektir. Bu […]
-
İslam, Siyaset ve Karmaşa
İslam Dini, ‘Oku!’ emrinin diğer emirlerle sistemleştirilmesinden itibaren, yeryüzünde şaşkın şaşkın dolaşan, ne aradığını bilmeyen dolayısıyla aradığını bulamayan, ruhsal bunalımlarıyla benliğini çürütüp varlığını bile çözemeyen insanoğluna, önemi hiçbir zaman yitirilemeyecek […]
-
Bediüzzaman ve Siyaset
II. Abdülhamid’den DP dönemine kadar siyasi ve toplumsal değişimlerde yer alan, gözlemleyen, tepki koyup yol gösteren Bediüzzaman’ın siyaset görüşünü “euzubillahimineşşeytani ve’s siyase” ile özdeşleştirmek mümkün müdür? Bu prensip kimler için, […]
-
-
-
-