088. Sayı | Güz 2004 | Bitmeyen Esaret: Yoksulluk
-
Fakirlik, Sosyal Dışlanma ve Sosyal Dayanışma
Poverty, Social Exclusion, and Social Solidarity Dünyanın farklı bölgelerinde karşılaşılan en büyük problemlerden birisi aşırı fakirlik ve işsizliktir. Bu problem maalesef tabii olarak algılanmakta ve fakirlik sebebiyle ölen bir kişinin […]
-
Yoksulluk Bağlamında İsraf
Dissipation in the Context of Poverty Şüphesiz yoksulluk bir kader değildir. Ancak her insanın varlıklı bir ailede dünyaya gelmesi realite olarak mümkün olmadığı gibi, çalışıp kazanma becerilerini sergilemede zeka, kabiliyet […]
-
Tevhide İman ve İnfak
The Belief in Tawhid and Infaq Ana teması tevhit olan İslâm, muhatap aldığı insana hayatın her alanına yönelik külli prensipleriyle muvahhid bir hayat felsefesi sunar. Tevhid merkezinde şekillenen bu hayat […]
-
İslâm'da Yoksulların Gözetimi
Taking Care of The Poor "Kişi öldüğünde üç şey dışında amelleri kesilir: Devam eden sadaka (sadaka-i câriye), kendisinden faydalanılan ilim ve (babasına) dua eden sâlih evlat." (Hadîs) I İnsanlık tarihinde […]
-
Yoksulluk, Din ve Sivil Toplum
Poverty, Religion and Civic Society Yoksulluk, çağlar boyu insanlığın ortak kaderi olmuş toplumsal bir sorundur. Bu sorun, kimi zaman sermayenin haksız paylaşımından kaynaklandığı durumlarda önemli sosyal krizlere ve toplumsal düzeni […]
-
Modern Batı Medeniyetinin İflas Göstergesi: Küresel Köyde Küresel Fakirlik
The Indicator of Bankruptcy of Modern Western Civilization: Global Poverty in the Global Village İnsanı, mahiyeti ve yapısı bakımından beden ve ruhtan mürekkep bir varlık olarak kabul edersek, ihtiyaçları da […]
-
Kur'an'a Göre Yoksulluk
Poverty in the Qur’an Allah insanı sosyal bir varlık olarak yarattığı için bir toplum içinde yaşamak zorundadır.1 Çünkü bir insan kendi ihtiyaçlarını tek başına karşılayamaz. Bu yüzden başka insanların yardımına […]
-
Endless Slavery: Poverty
Poverty as well as prosperity is one of the basic realities of the history of humanity. This reality has been survived both individually and socially. Considering from the historical point […]
-
-
-
-