073. Sayı | Kış 2001 | İslam’ın Yeniden Yorumlanması
-
İslâm’ın Yeniden Yorumlanması
Son semavî din olan İslâm, yedinci yüzyılda tamamlandığı zaman, insanlığa varlığın bütün boyutlarını kuşatan bir bakış açısı sunmuştu. Varlığı, hayatı ve ölümü, anlamlı denklemler içerisinde açıkladığı gibi, insanın en küçük […]
-
Ahmet Turan Alkan’a, MÜKÂLEME Niyetiyle
Dil, insanlar arasında anlaşmayı sağlayan canlı bir vasıtadır. Dili güzel kullananlar muhataplarıyla yalnız anlaşmakla kalmazlar, samimiyetleri nispetinde kuvvetli dostluk bağları da kurarlar. Kendilerinde, insanlığa faydalı olabilecek değerlerin varlığını hisseden büyük […]
-
Risale-i Nur Dili
Açıklama Bu yazı, İslam Yaşar’ın “Said Nursî Türkçesi” ve Ahmet Turan Alkan’ın ilgili yazıya getirdiği yazı üzerine kaleme alındı. Burada “Risale-i Nur Dili” başlığı altında şimdilik sadece ana hatlarıyla sunmaya […]
-
Muhammed Abduh (1845-1905)
İslam düşüncesinin yeniden canlanmasında önemli katkılarda bulunan, Mısır’ın tanınmış alimlerinden olan Muhammed Abduh, 1845 yılında Aşağı Mısır’da Bahire ilinin Mahalletü’n-Nasr Köyü’nde doğdu. Zengin olmalarına rağmen, fedakarlıktan hiçbir zaman kaçınmayan, adil, […]
-
Din-Devlet İlişkisi Yönünden Meclis İradesinin Üstünlüğü Meselesi
Bu makalede, demokrasiyi algılama biçimi ile ilgili olarak, Said Nursi ve çağdaşlarından bugüne kadar süregelen bir tartışmayı1 ortaya koyacağız. “Meşrutiyet2 hakimiyet-i millet” olduğuna göre millet adına son söz halkta ve […]
-
“İçtihad kapısı açıktır. Fakat şu zamanda oraya girmeye maniler vardır”
İçtihad Risâlesi Beş altı sene mukaddem, Arabî bir risâlede, içtihada dâir yazdığım bir mesele, iki kardeşimin arzularıyla, o meseleye dâir haddinden tecavüz edenin haddini bildirmek için, şu Söz, o mesele-i […]
-
İslami Yaşayış ve Düşünüşün Yeniden İnşası
İslam dünyası ahlakî ve fikrî bir kriz içindedir ve bu kriz, ferdî, toplumsal, ekonomik ve siyasi problemlere kaynaklık etmektedir. Bir zamanlar görkemli bir medeniyet kuran Müslümanlar bu yüzyılda ferdî ve […]
-
Tarihin Yol Ayrımında: Bir İnşa ve İhya Çabası Olarak Tecdid
“Bizler hiçbir açık kapı kalmayınca dahi geçilecek yerin bulunduğunu bilenlerin, herkesin her taraftan geçilebileceğini zannettiği zamanlarda ise sadece bir geçitin emniyet sağladığını bilenlerin varisleriyiz. Eskilerin en eskisinde ne vardı diye […]
-
-
-
-